Kosaram

VASUTAT A DUNÁIG - A TEMESVÁR-BÁZIÁS VASÚTVONAL TÖRTÉNETE

VASUTAT A DUNÁIG - A TEMESVÁR-BÁZIÁS VASÚTVONAL TÖRTÉNETE
VASUTAT A DUNÁIG - A TEMESVÁR-BÁZIÁS VASÚTVONAL TÖRTÉNETE
Egységár:
5 100 Ft
Fizetendő:
5 100 Ft
Áraink az ÁFA értékét tartalmazzák!
1850-ben a Habsburg abszolutista kormányzat fölvásárolta a birodalom vasútvonalait, és rohamtempóban hozzálátott az ország fő vasútjainak kiépítéséhez. 1855-re változás állt be: az állam eladta vasútjait külföldi, tőkeerős cégeknek. Az egyik nagybefektető egy francia részvénytársaság volt, mely létrehozta a cs. kir. szabadalmazott osztrák államvasút-társaságot (StEG, OÁV). Ez a magánvállalat, neve ellenére, nem volt sem osztrák, sem pedig állami. A StEG többek között megszerezte Magyarország fővonalát, a (Bécs)–Marchegg (osztrák–magyar határ)–Pest–Szeged–Temesvár vonalat. Befejezte a Szeged–Temesvár vasutat, és nagy erőkkel elkezdte ennek folytatását a Dunáig, melynek engedélyét már a kezdetek idején megszerezte. A Temesvár–Báziás vasútvonal gyors ütemben kiépült.A vasút 1890-es államosítása után a magyar állam hatalmas befektetéseket végzett. A MÁV tucatnyi hidat épített újjá, síncseréket végzett, új épületekkel szerelte fel a vasútvonalat. Megépítette a temesvári és a verseci pompás felvételi épületeket. E kötet részletesen, nagyszámú dokumentum alapján taglalja hazánk fővasútjának történetét.
Könyv
SzerzőJANCSÓ ÁRPÁD
ISBN9786067392753
KiadóERDÉLYI MÚZEUM-EGYESÜLET, KOLOZSVÁR.
Kiadás éve2024

Írj véleményt a termékről!

FájlnévMéretMűvelet
Tételek: 0 - 0 / 0 (0 oldal)